らなる堂

音楽

Yo La Tengo - Ohm


Yo La Tengo - "Ohm" OFFICIAL VIDEO

 

Sometimes the bad guys come out on top
Sometimes the good guys lose
We try not to lose our hearts, not to lose our minds

Sometimes the bad days maintain their grip
Sometimes the good days fade
But the rain today hurts the head to dream

But nothing ever stays the same
Nothing's explained
The higher we go, the longer we fly

'Cause this is it for all we know
So say goodnight to me
And lose no more time, no time
Resisting the flow

I heard you calling from far away
I thought I heard you cry
Hadn't the voice to make it right
So I just cry

I felt you slipping, slipping away
Before I could even see
Tried once more, lost my grip, you were gone

But nothing ever stays the same
Nothing's explained
The longer it takes, the looser the ties

'Cause this is it for all we know
So say goodnight to me
And lose no more time, no time
Resisting the flow

Doo doo doo doo doo doo
Doo doo doo dood doo
Doo doo doo doo doo doo doo doo doo

But nothing ever stays the same
Nothing's explained
The stronger the wind, the faster we'll fly

'Cause this is it for all we know
So say goodnight to me
And lose no more time
No time

Resisting the flow

 

時には悪いヤツが頂点に立ち

時には良い人たちが負ける

僕たちは心が折れないように努める、正気を失わないようにする

 

時には悪い日ばかり続く

時には良い日が遠ざかっていく

でも今日の雨が夢見る頭に打ちつけるんだ

 

だけど変わらないことなんてどこにもない

説明できることなんて何もない

僕たちは進むほどに長く飛んでいける

 

なぜならこれが僕たちが知ってる全てだから

おやすみを言ってほしい

今すぐに、急いで

流れに逆らうんだ

 

君の呼び声が遠くから聞こえる

僕には泣いてるように聞こえたよ

僕を導くその声がなかったのなら

だから僕も泣くんだ

 

君が僕の元を去るのを感じたよ

僕が会おうとしたよりも早く

もう一度やり直した、僕は手を離してしまった、君は行ってしまった

 

だけど変わらないことなんてどこにもない

説明できることなんて何もない

時間がかかるほどに、その結びつきは弱くなる

 

なぜってこれが僕たちが知ってる全てだから

だからおやすみを言ってほしい

今すぐに、急いで

流れに逆らうんだ

 

だけど変わらないことなんてどこにもない

説明できることなんて何もない

風が強いほど、僕たちは速く飛べるから

 

なぜならこれが僕たちが知ってる全てだから

おやすみを言ってほしい

今すぐに、急いで

 

流れに逆らうんだ

 

 

 

電気抵抗の精神です。

明日も生きていくしかないというわけですね...

PVは良いオチだと思います。どちらも重要な側面。

ライブ版もぜひ。


Yo La Tengo - Ohm (Live on KEXP)