らなる堂

音楽

The Dismemberment Plan - Spiders in the Snow

youtu.be

 

The only thing worse than bad memories 
Is no memories at all 
From the age of 20 to 22 I had five friends 
None of whose names I can recall 
And as I would walk down K Street to some temping job 
As winter froze the life out of fall 
Yeah, I must’ve been having a ball, yeah
Different scene outside your window now 
Same VCR, same cats 
Different people at the very same job 
Similar alley, different rats 
The trash goes out on a Tuesday now 
You got to make a note about that 
Yeah, this time you’re where it’s at 
You can’t say it but I know it’s in there 
You don’t know it but I know that you’re scared 
Obvious, alone —a spider in the snow 
Now you find the very same pit still yawns 
Deep down within the very same gut 
The very same ghosts still seem to haunt you down 
Down those lines you always tried to cut 
You thought you just might need a little change 
And now you find you got nothing but 
How can a body move the speed of light 
And still find itself in such a rut? 
You can’t say it but I know it’s in there 
You don’t know it but I know that you’re scared 
Obvious, alone—afraid to not let go 
You can’t say it but I know it’s in there 
You don’t know it but I know that you’re scared 
Obvious, alone—a spider in the snow

 

悪い記憶よりひどいものはないけど

僕にそんなものは一つとしてない

20から22歳の間に5人の友達がいた

名前は誰一人思い出せない

僕が短期バイトに行くためKストリートを通るたびに

冬が秋を凍りつかせていく

僕はあの時ちゃんと楽しんでおくべきだったんだ

今、君の窓からは違う風景が見えてる

同じVCR、同じ猫

全く同じ仕事に様々な人が就いてる

同じ路地、いろんなネズミ

火曜日の今、ゴミ回収は行ってしまった

君にはそのことを書き綴るチャンスがあった

あの時の君は最高だった

君はそのことを書けない、だけど僕は知ってるよ

君は知らないけど、僕は君が怯えてることを知ってる

どこから見ても孤独なことに ー 雪の中の蜘蛛

今、君は全く同じ穴が大口を開けているのを見つける

全く同じはらわたの間に心の奥底がある

全く同じ幽霊が君に取り憑こうとしているようだ

君がいつも切り落とそうとしていた線を降りる

君は小さな変化が必要だろうと思っていた

そして君はその変化だけを得られたことを知る

どうすれば光の速さで肉体を移動できる?

もう飽き飽きなことに気づくかな?

君はそのことを書けない、だけど僕は知ってるよ

君は知らないけど、僕は君が怯えてることを知ってる

どこから見ても孤独なことに ー 雪の中の蜘蛛

君はそのことを書けない、だけど僕は知ってるよ

君は知らないけど、僕は君が怯えてることを知ってる

どこから見ても孤独なことに ー 雪の中の蜘蛛